KONKURS


Jury


Mariella Nitosławska (Kanada)

urodzona w Kanadzie, mieszkała w Polsce w latach 1977-86, ukończyła tu Wydział Operatorski Łódzkiej Szkoły Filmowej. Blisko współpracowała z członkami grupy Warsztat Formy Filmowej (WFF), uczestniczyła w wielu podziemnych akcjach artystycznych w Łodzi i współorganizowała wystawę Konstrukcja w procesie w 1981 roku. Po powrocie do Kanady naucza w School of Cinema na Uniwersytecie Concordia w Montrealu. Jej bogata filmografia obejmuje prace powstałe w Polsce, Meksyku i Kanadzie, zawiera liczne filmy o sztuce oraz odzwierciedla zainteresowanie mieszaniem się kultur. W swoich pracach skupia się na nowych podejściach do filmu dokumentalnego, wpływach technologii na dyskurs filmowy oraz na determinujących aspektach subiektywności.


Robert Cahen (Francja)

Uznany za jednego z czołowych francuskich artystów wideo, Robert Cahen urodził się w Valence we Francji w 1945 r. Studiował muzykę konkretną u Pierra Schaeffera, ukończył Conservatoire National Superieur Musique de Paris oraz był członkiem Groupe de Recherche Musicales de l'ORTF, Francuskiego Radia i Telewizji w latach 1971-74. Od 1973-76 był dyrektorem Wideo Eksperymentalnego dla ORTF/INA. Wiele z jego filmów zostało wyprodukowanych we współpracy z INA, Narodowym Instytutem Audiowizualnym, francuską organizacją produkcji telewizyjnej. Jego taśmy wideo były emitowane i pokazywane na całym świecie, w instytucjach i na licznych festiwalach, w tym na the Paris Biennale; w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku, a także na American Film Institute National Video Festival, Los Angeles; World Wide Video Festival, Haga; International Center of Photography, Nowy Jork; Documenta 8, Kassel, Niemcy; FestRio, Brazylia; Tokyo Festival i na Festiwalu w Locarno, Włochy.


Zoran Naskovski (Serbia i Czarnogóra)

urodzony w 1960 roku w Izbiste w Jugosławii Ukończył wydział Sztuk Wizualnych na Akademii Sztuk Pięknych w Belgradzie. Pracuje z różnymi mediami. Opracował projekty sieciowe "War Frames": www.cyberrex.org/z i "A Question": www.cyberrex.org/1, jest autorem prac wideo i wideoinstalacji takich, jak "L'origine du Monde", 1997; White Light/White Hit", 1998; * (tytułem tej pacy jest symbol czerwonej gwiazdy), 1999; "Death in Dallas", 2001; "Nothing but Net", 2003. Brał udział w wielu festiwalach, m. in. Dutch Electronic Art Festival, Rotterdam, 2000; Transmediale.02, Berlin, 2002; Impakt Festival, Utrecht, 2003; Dallas Video Festival, Dallas, USA, 2004 i wystawach w Berlinie, Sztokholmie, Wiedniu, Atlancie, Barcelonie, Rzymie i Madrycie. Ostatnio jego prace były prezentowane na wystawach "The American Effect" w Whitney Museum w Nowym Jorku, "November 22, 1963: Image, Memory, Myth" w Andy Warhol Museum w Pittsburgu, i "John F. Kennedy" w Wien Museum w Wiedniu.


Axel Roch (Niemcy)

Urodzony w 1971 artysta zajmujący się interaktywnymi mediami. Absolwent kulturoznawstwa i filozofii, wykładowca Kunsthochschule für Medien w Kolonii, a obecnie od 2002. w Goldsmiths College na Uniwersytecie w Londynie. Uczestniczył w programie artist in residence w Medienturm w Grazu (Austria). Jego interaktywne instalacje były prezentowane m.in w Centrum Sztuki i Technologii Mediów ZKM w Karlsruhe w trakcie wystawy -"'voyure en survol' - Pour Petit a.", Iconoclash - Beyond the Image Wars;na wystawie "Mind-Reading Machine II", "Diagrammatical Read/Write-Head", In the Field of Letters, New Gallery Graz, Austria, 2001, w trakcie Steirischer Herbst w Grazu -"visionary.apparatus" 2001,"Mind-Reading Machine II" na wystawie Seven Hills w Martin Gropius Bau w Berlinie i wystawie ISEA 2002 w Nagoi.







Tutaj znajdują się: pełna lista nominowanych prac oraz statystyka zgłoszeń.